Jumaat, 12 Oktober 2012

MYVI ezi

just example


Dua minggu lepas, dayah a.k.a adik keduaku sudah mula bekerja selepas menghabiskan pengajian ijazahnya. Memandangkan tempat kerja beliau jauh daripada mana-mana kemudahan kenderaan awam, beliau pun mengadu la (sambil menangeh-nangeh =S). Kesian la pulak. Nak bawak kancil 660cc manual, rasanya xlarat nak mengharungi suasana sibuk KL. So sabtu lepas, beliau datang la ke sini dengan harapan mencari kereta secondhand auto. Nak dijadikan cerita, masa nak menengok2 kereta secondhand tu, hujan turun dengan lebatnya. Xde payung yang nak digunakan. Masa pun da suntuk sebab tak lama lagi kedai da nak tutup. So, kami pun singgah la kat perodua. Saja-saja nak cuci mata. Datanglah salesman mempromote produk beliau. Sebagai customer perempuan memang agak susah untuk menolak dugaan barang-barang canteq ni. Lalu, dengan automaticnya setuju nak beli kereta and kitaorg sign agreement bank time tu jugak. Keje kami jadi mudah memandangkan adik ade softcopy offer letter kejenya manakala aku sebagai penjamin dapat download slip gaji secara online. Agaknya da jodoh adik aku dengan kereta ni. Esoknya adik aku bawa lari kereta personaku ke KL buat sementara waktu. So, terpaksalah aku menumpang housemateku pegi ke sekolah. Nasib baik la sekolah kitaorang sebelah menyebelah je. Emm, ade juga kawan-kawan yang marah aku pi beli kete tanpa gunakan orang tengah. Rugi katanya sebab separuh komisen tu boleh bagi kat orang tengah yang kita bawa tu. Tapi xpela. Da rezeki salesman and pekerja bank tu. Aku ikhlas je bagi asalkan janji ditepati. Memang janjinya betul-betul ditepati. Within a week, harini aku da dapat keretanya. Walaupun beli kereta di johor, namun no. plate terengganu tetap dihati. TBH XXX7 . Adik aku pun da bagi aku pakai keretanya selame mane aku nak. Kadang-kadang, best jugak bawak kereta compact ni. Tambah-tambah pulak, ada aksesori baru. Seronok la dapat cuba tu cuba ni. Minggu depan ada kursus kssr tahun 3. Yeay, boleh round-round ngan kereta baru.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan