Selasa, 2 Oktober 2012

Sabar ye..


Sabar... sememangnya diri ini bukan seorang yang penyabar... Apabila kerap diuji kesabaran ini, terasa nak meletop camtu je.. Tetapi akal menghalang diri dari berbuat demikian. Setiap orang punya kekuatan dan kelemahan. Sebagai seorang insan, kita kena akur yang kedua-dua elemen tersebut terdapat dalam diri kita. Nobody perfect. Benarlah perumpamaan yang mengatakan jika satu jari menuding orang lain, empat jari lagi menuding ke arah kita. Susah ke jadi seorang yang pemaaf? Anggap apa yang terjadi punya hikmah di sebaliknya. Kepada sahabat saya, semoga anda dapat terus bersabar kerana tidak ada kerugian bagi orang yang bersabar. 

Note : Jangan la bermasam muka 24 jam di depan saya dan kawan-kawan. Saya bimbang saya akan membalas masam epal anda dengan masam cuka pula. Saya hanyalah insan biasa (peringatan untuk diri sendiri juga)




Tiada ulasan:

Catat Ulasan